GRAPHIC DESIGN • ILLUSTRATION • VISUAL IDENTITY • EVENTS • ART DIRECTION

Mercato di Porta Portese

Progetto a quattro mani con Giulia Toscano.
Insieme abbiamo partecipato alla gara indetta dal Municipio Roma XII per la creazione di un logo identitario e dinamico per il mercato di Porta Portese.

A joint project with Giulia Toscano.
Together we participated in the competition organized by the Rome XII Municipality for the creation of an identity-driven and dynamic logo for the Porta Portese market.

Il logotipo rappresenta due P specchiate che si uniscono formando una lettera M, riprendendo così le iniziali di Mercato di Porta Portese.

La composizione frammentata rappresenta i banchi del mercato e la varietà di persone e di merci che lo caratterizza, che accostate ne formano l’architettura “invisibile” e lo rendono un’entità intera e ben riconoscibile.

Le forme verticali ricordano inoltre delle colonne classiche, mentre la struttura generale dà l’impressione di una porta, come un invito per avventori e turisti a superarla per immergersi nel mercato.

Per rimanere in linea e coerenti con l’identità visiva di Roma Capitale abbiamo mantenuto i colori istituzionali.

The logotype features two mirrored P’s that come together to form the letter M, reflecting the initials of Mercato di Porta Portese.

The fragmented composition represents the market stalls and the diversity of people and goods that characterize it. Together they form the ‘invisible’ architecture of the market, making it a unified and easily recognizable entity.

The vertical shapes also evoke classical columns, while the overall structure gives the impression of a doorway, symbolizing an invitation to visitors and tourists to step in and immerse themselves in the market.

We have maintained the institutional colors to stay consistent with the visual identity of Roma Capitale.

A spontaneous system which, thanks to the coexistence of different elements, creates a new order.